Jak to máme s telefony
15. 10. 2019
Lidé do svých smartphonů koukají několik hodin denně. I proto spousta firem investuje nemalé peníze do mobilní reklamy. Zajímalo nás, jak takové reklamy vnímáte, ale i to, jestli svůj mobil využíváte k nákupům.
Jsou reklamy užitečné?
Více než polovina lidí se shoduje, že jim reklama v telefonu vadí. Není to ale tak černobílé. Přes čtvrtinu z vás třeba uvedlo, že ačkoli je mobilní reklama někdy obtěžuje, jsou chvíle, kdy jim přijde vhod. Zajímavostí je, že obecně býváme shovívavější k reklamě na počítači nebo notebooku než k inzerci v telefonu.
![](https://vyzkumnik.seznam.cz/rails/active_storage/blobs/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBHQT09IiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJibG9iX2lkIn19--bc596b749fec7aaadfc953880c836324e401479d/original_mobilni_vyzkum_co_nakupujeme.png)
Mladí rádi blokují
Lidé ve věku 15–24 let jsou k nejrůznějším mobilním bannerům a videoreklamám tolerantnější než starší generace. Ještě méně jim pak podobná propagace vadí při surfování na notebooku. Mají s tím co do činění blokátory reklamy, které si instalují právě mladí.
![](https://vyzkumnik.seznam.cz/rails/active_storage/blobs/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBHUT09IiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJibG9iX2lkIn19--22d8e31cc114528a9e52030bdc30ee2bbe019a96/original_mobilni_vyzkum_vnimani_reklamy.png)
Nákupní horečka s telefonem v ruce
E-shopy čím dál častěji nabízí vlastní mobilní aplikace. A mají pro to dobré důvody. Více než ¾ Čechů s mobilním internetem totiž využívá svůj telefon k nákupům – nejvíce pak při výběru zboží a hledání informací, k placení usedají spíše za počítač nebo notebook. Jako hlavní dva důvody jste v dotazování uváděli především pohodlí a i fakt, že internetové obchody často nejsou mobilům technicky přizpůsobené.
Více než polovina z nás, kteří nakupujeme přes mobilní telefon, po něm sáhne, když si chce koupit jízdenku nebo letenku. O něco méně lidí pak pořizuje různé vstupenky nebo poukázky a ve 44 % pak oblečení a doplňky. Mobilní nakupování pak volíme zejména na cestách nebo když nás tlačí čas.