Trendy v mobilních aplikacích 2017

18. 07. 2017

Bez chytrých telefonů nedáme ani ránu. Trávíme s nimi spoustu času, baví nás a pomáhají. Co na nich ale vlastně děláme? Jaké používáme aplikace a k čemu? Nejen to jsme zjišťovali v dalším průzkumu.

Koho jsme se ptali

Způsob, jakým používáme mobilní aplikace, jsme prvně mapovali již před třemi lety. Nyní jsme si průzkum zopakovali, abychom zjistili, jak se situace změnila. Celkem dotazník vyplnilo 1 052 respondentů starších 10 let.

Potřebujeme mít neustále přehled

Zjistili jsme, že způsob, jakým používáme aplikace a internet v mobilu, se za poslední tři roky příliš nezměnil. Největší rozdíl je v tom, že obojí kontrolujeme mnohem častěji. Chceme si zkrátka udržovat neustálý přehled. Aby nám nic neuniklo, otevíráme častěji jak aplikace, tak webové stránky.

Více komunikace, méně hraní

K čemu nám chytré telefony slouží? Nejčastěji ke komunikaci, vyřizování e-mailů a procházení sociálních sítí. Na vzestupu je také nakupování v mobilu, hledání firem a služeb, čtení bulváru, internetové bankovnictví a využívání telefonu ke svým koníčkům. Naopak opadá zájem o mobilní hraní.

Většinu uvedených aktivit obsluhujeme prostřednictvím mobilních aplikací. Ty nejčastěji slouží k uspokojování praktických potřeb:

Aplikace, kam se podíváš

V rámci dotazníku jsme se ptali také na to, jak velké množství aplikací používáte. Konkrétně jsme chtěli vědět, jestli jich je více než ve vašem předchozím telefonu. Zjistili jsme, že celých 63 % z vás jich skutečně využívá více, zhruba čtvrtina je na tom stejně a pouze 12 % jich má méně.


Celkově se však množství používaných aplikací spíše ustaluje. Spousta z nás si již našla aplikace, které nám vyhovují, a těch se drží. Řešíme více, k čemu slouží. Nejčastěji jako zdroj informací nebo zkratka k nějaké službě. Můžeme jen hádat, jak je budeme využívat za několik dalších let.

Zdroj: on-line průzkum Výzkumník | Seznam.cz; N = 1052; 1/2017

Online nákupy #Cina #Hotove #Bezpecne

Internetové nákupy jsou stále oblíbenější. Proto jsme se v lednu letošního roku rozhodli, že zjistíme, jak je vnímáte. Rozeslali jsme dotazníky a dostali odpovědi od 1 356 z vás. Co se nám podařilo zjistit? Více >>

 

Noc patří slunci: reklama na neexistující knihu

V loňském roce jsme se pustili do trochu neobvyklého výzkumu. Místo rozesílání dotazníků a kladení otázek jsme se rozhodli začít pokusem, který měl ukázat, jak se dá na internetu budovat znalost značky. Více >>

 

Nákupy online: Důležité jsou recenze, rozhoduje ale cena

V září loňského roku jsme zjišťovali, jak nakupují na internetu uživatelé Seznamu. Co pořizují online nejčastěji? Jak rozdílné jsou nákupní zvyklosti mladších a starších ročníků? Rozhodují se při nákupech jinak muži a ženy? Více >>