Arrow_left Zpět na seznam článků

Poznáte, kudy bloudí po webu oči mužů? A kudy žen?

11. 07. 2013

Na jaře jsme z vašich řad vybrali 45 statečných výzkumníků a pozvali je do Seznamu. Posadili jsme vás před speciální monitor a pod dohledem oční kamery vás nechali proklikat 33 rozličných stránek ze všech koutů českého internetu. Vaše oči nám tak odpověděly na zapeklitou otázku: na co se to na tom webu vlastně díváme?

Sečteno a podtrženo – mínus několik nepovedených měření – získali jsme od vás záznam chování 20 párů mužských a 20 párů ženských očí. Co myslíte? Jsou cesty mužských a ženských zřítelnic po webu podobné? Nebo jsou opravdu hoši z Marsu a děvčata z Venuše?

Všichni jsme lidé

Podle výsledků se zdá, že jsme přece jen všichni Pozemšťané. Výsledky mužů i žen byly téměř shodné. Vliv pohlaví se projevil teprve u konkrétních podnětů, které s ním blíže souvisejí. Ale asi ne vždy tak, jak bychom čekali.

(Ne)zajímavá kapota

Zacílení pohledu znázorňují barevné skvrny, tzv. heat mapa. Čím je barva teplejší, tím více pohledů na dané místo padlo.

Zkuste si tipnout, ve kterém případě okukovali auto muži a ve kterém ženy.

Tady se žádné překvapení nekoná. Auta zajímají muže (A). Pohledy žen (B) kapota tolik nepřitáhla. Ale co když vyměníme nárazník…

Toulky do dekoltů

Zkuste hádat znovu. Kdy okouněli muži? A kdy ženy?



Nebudeme vás napínat. Tentokrát patří odvážnější pohledy ve variantě A ženám. Zatímco muži (B) cudně hleděli do tváří. Jak sami vidíte, vztah vizuálních podnětů k pohlaví není tak jednoznačný, jak bychom hádali.

Co dál?

Už víme, že pohlaví při měření oční kamerou tolik rozdílů nenapáchá. Ale co třeba věk? Brouzdají po webu jinak oči seniora než oči teenagera? To bychom rádi vyzvěděli na některém z příštích měření. Tak třeba i s vámi na viděnou.

Lukáš Marvan
tester uživatelského rozhraní


Mohlo by vás také zajímat