Online nákupy #Cina #Hotove #Bezpecne

24. 03. 2017

Internetové nákupy jsou stále oblíbenější. Proto jsme se v lednu letošního roku rozhodli, že zjistíme, jak je vnímáte. Rozeslali jsme dotazníky a dostali odpovědi od 1 356 z vás. Co se nám podařilo zjistit?

Všude dobře, doma nejlíp

Nejprve nás zajímalo, z jakých zemí si zboží objednáváte. Nepřekvapilo, že prakticky všichni nakupujete v tuzemsku. Třetina ale využívá i obchodů z Číny, téměř čtvrtina ze zemí EU a desetina také z USA.

Bezpečnost nade vše

Chtěli jsme vědět, i podle čeho vybíráte mezi jednotlivými internetovými obchody. Zjistili jsme, že nejdůležitější je bezpečnost nákupů. Následují možnosti platby a dopravy. Podstatnou roli hraje i cena zboží či dřívější dobrá zkušenost s obchodem.

Vedou platby na ruku

Protože platby jsou důležitou součástí všech nákupů, zaměřili jsme se na ně v dotazníku podrobněji. Zeptali jsme se, jakým způsobem nejraději platíte.

Podle očekávání stále vede možnost platit dobírkou či při osobním vyzvednutí. Až poté následuje platba kartou, kterou využívá zhruba polovina z vás. Poměrně oblíbené jsou také internetové platební systémy typu PayPal.

Kartou platí častěji muži, mladší lidé a také jedinci s vyšším dosaženým vzděláním. Více ji využívají lidé ve městech, kde jsou platební terminály mezi obchodníky rozšířenější.

Kdo se spálí, je opatrnější

Protože je pro většinu z nás bezpečnost plateb klíčová, ptali jsme se i na ni. Dozvěděli jsme se, že 3 % z vás se už někdy při platbě přes internet staly obětí krádeže. Obvykle se jednalo o částku do 5 000 Kč. Prakticky všichni okradení situaci řešili a podávali reklamace. Zhruba polovině se částka následně vrátila.

Není bez zajímavosti, že všichni, kteří se s problémem setkali, následně začali používat tzv. dvoustupňové ověření totožnosti.

Zdroj: on-line průzkum Výzkumník | Seznam.cz; N = 1356; 1/2017

Noc patří slunci: reklama na neexistující knihu

V loňském roce jsme se pustili do trochu neobvyklého výzkumu. Místo rozesílání dotazníků a kladení otázek jsme se rozhodli začít pokusem, který měl ukázat, jak se dá na internetu budovat znalost značky. Více >>

 

Nákupy online: Důležité jsou recenze, rozhoduje ale cena

V září loňského roku jsme zjišťovali, jak nakupují na internetu uživatelé Seznamu. Co pořizují online nejčastěji? Jak rozdílné jsou nákupní zvyklosti mladších a starších ročníků? Rozhodují se při nákupech jinak muži a ženy? Více >>

 

Vánoce ve znamení e-shopů a srovnávačů. 87 % lidí nakoupí dárky na internetu

Už čtvrtým rokem se pomocí on-line dotazníku díváme přes rameno Ježíškům mezi námi, abychom si posvítili na to, jakým způsobem nakupujeme pod stromeček. Letos jsme se vyptávali 624 z vás. A trend je jasný. Stále více lidí, než by se tlačili u pultů obchodů, se pro vánoční dárky raději vydá na internet. Zatímco v roce 2011 si pro hledání a nákup vánočních dárků zvolilo internet 74 % dotázaných, letos to bude rovnou 87 %. Z toho 2 % nakoupí on-line vůbec poprvé. Více >>