Jaký mají lidé vztah ke sportu

20. 12. 2016

Současná doba nahrává sedavým zaměstnáním a zábavě, při které se lidé nemusí moc hýbat. Proto nás zajímalo, jak se to snaží kompenzovat. Sportují často? Mají raději uzavřené sportoviště nebo dávají přednost pohybu mimo ně? A jak své sportovní aktivity plánují? Zeptali jsme se 859 z vás.

Jak často lidé cvičí

Nejdříve jsme chtěli vědět, jaký mají lidé ke sportu vztah. Zjistili jsme, že celá polovina z nich ráda sportuje alespoň jednou týdně, 11 % naopak necvičí vůbec. Častěji jsou aktivní lidé mladší, s vyšším vzděláním a žijící ve městech.

Někdo cvičí raději na specializovaném sportovišti, jiný mimo něj. Na sportoviště zajde každý týden 27 % respondentů, minimálně jednou měsíčně pak dokonce polovina. Nejčastěji se věnují plavání, bowlingu, fitness, tenisu či fotbalu.

Jaké sporty, které vyžadují sportoviště, děláte nejčastěji?

Raději než na sportovišti ale lidé cvičí spíše sami. V takovém případě dají přednost běhu, chůzi či cyklistice.

Jaké sporty, které nevyžadují sportoviště, děláte nejčastěji?

Celý průzkum nás naplnil spíše optimismem. Protože si většina z dotázaných alespoň čas od času zasportuje a víc než polovina se sportu věnuje pravidelně, s nedostatkem pohybu to nemusí být tak zlé, jak si často myslíme.


Zdroj: on-line průzkum Výzkumník | Seznam.cz; N = 859; 3/2016

Jak velcí sportovní fanoušci jsme – 1. díl

Říká se, že fotbalu rozumí každý. Proto nás zajímalo, jak moc lidé skutečně sledují sport. V první části dotazníku jsme navíc zkoumali, jaké sportovní události je zajímají nejvíce a kde informace hledají. Celkem odpovídalo 994 respondentů. Více >>

 

Zabezpečení e-zařízení: Nepoučíme se ani ze špatných zkušeností

Na přelomu letošního května a června jsme zopakovali loňský výzkum, který zjišťoval, jak lidé chrání svá mobilní zařízení či přenosné disky. Odpovídalo 993 respondentů. Co se nám podařilo zjistit? Více >>

 

Jak sledujeme internetová videa

Na internetu je stále větší množství obsahu. Jen na domovské stránce Seznamu se denně vystřídá přes 200 článků a videí. Kvůli takové konkurenci se pak jejich tvůrci předhání v tom, jak nás co nejvíce zaujmout. Chtějí upoutat pozornost, přitáhnout velké množství diváků či čtenářů a pokud možno tvořit obsah, ke kterému se budeme rádi vracet. My se dnes zaměříme zejména na videa. Jak by měl vypadat jejich obsah a jak je sledujeme? Více >>