Jak sledujeme internetová videa

05. 01. 2017

Na internetu je stále větší množství obsahu. Jen na domovské stránce Seznamu se denně vystřídá přes 200 článků a videí. Kvůli takové konkurenci se pak jejich tvůrci předhání v tom, jak nás co nejvíce zaujmout. Chtějí upoutat pozornost, přitáhnout velké množství diváků či čtenářů a pokud možno tvořit obsah, ke kterému se budeme rádi vracet. My se dnes zaměříme zejména na videa. Jak by měl vypadat jejich obsah a jak je sledujeme?

Kontroverzní titulky táhnou

Nejvíce obvykle naši pozornost upoutá skandální titulek s bulvárním či kontroverzním obrázkem obsahující celebrity, nahotu nebo třeba vyobrazení nevyléčitelné nemoci. Zároveň ale platí, že pokud pak nedostaneme odpovídající obsah videa, velmi rychle ho vypínáme.

Jinými slovy od seriózního titulku očekáváme seriózní video. Když ho dostaneme, jsme spokojenější a spíše se dodíváme až do konce. Pokud ale tvůrcům jde jen o množství lidí, kteří video otevřou, pravděpodobně vždy přivede diváků více hluboký výstřih.

Na zajímavou reportáž si počkáme

Pokud se video skládá z více různých částí, obvykle ho spíše dokoukáme, jestliže se scéna z titulního obrázku neobjeví hned na začátku. Typicky může jít třeba o videozpravodajství, ve kterém je několik reportáží. Někdy to však tvůrci mohou přehnat a scénu zařadit až na konec videa. To ale většinou vede jen k tomu, že začínáme některé části vynechávat.

Kdy videa přeskakujeme

U většiny videí se najdou části, které si pouštíme opakovaně a naopak také místa, která přeskakujeme. Ignorujeme typicky úvodní znělky či příliš dlouhé úvody. Většinou se zkrátka chceme dostat co nejrychleji k jádru věci.

Co dokáže odradit od dalšího sledování je třeba předěl v pořadu. Nepopulární je také změna tónu videa. Například v zábavném pořadu nechceme poslouchat názor odborníka. Stejně tak se začínáme nudit, pokud tvůrci ukazují samozřejmosti. Třeba při sledování receptu nepotřebujeme vidět, jak se loupou brambory. Zajímavá je až složitější část přípravy.

Delší videa jsou v pohodě

Mohlo by se zdát, že delší video nás spíše odradí. Většinou to ale neplatí. Pokud je tematicky zajímavé a obsahuje to, co od jsme od něj čekali, klidně u něj strávíme i 20 minut.

A to je pro dnešek vše!

Co si někteří tvůrci videí nemusí uvědomovat je, že jakmile zazní věta o konci pořadu, začínáme ve velkém odcházet. Zkrátka už neočekáváme žádný zajímavý obsah. Upoutávky na další díl pořadu nebo jakékoliv další informace tak vidíme jen málokdy.

Zdroj: Seznan.cz

Jak velcí sportovní fanoušci jsme – 1. díl

Říká se, že fotbalu rozumí každý. Proto nás zajímalo, jak moc lidé skutečně sledují sport. V první části dotazníku jsme navíc zkoumali, jaké sportovní události je zajímají nejvíce a kde informace hledají. Celkem odpovídalo 994 respondentů. Více >>

 

Jaký mají lidé vztah ke sportu

Současná doba nahrává sedavým zaměstnáním a zábavě, při které se lidé nemusí moc hýbat. Proto nás zajímalo, jak se to snaží kompenzovat. Sportují často? Mají raději uzavřené sportoviště nebo dávají přednost pohybu mimo ně? A jak své sportovní aktivity plánují? Zeptali jsme se 859 z vás. Více >>

 

Esoterika online

Alternativní medicína. Esoterika. Osobní rozvoj. To všechno jsou pojmy, které slýcháme poměrně často. Kolik lidí se ale skutečně o podobná témata zajímá? A jak aktivně k problematice přistupují? Nejen to jsme zjišťovali v průzkumu, kterého se letos v květnu zúčastnilo 803 lidí starších 10 let. Více >>