Dárky pořizujeme dražší a stále častěji na internetu

20. 12. 2017

Zajímalo nás, jak se chystáte na letošní Vánoce. Kde a jaké dárky kupujete a kolik peněz jste za ně ochotní utratit. Na tyto otázky nám odpovědělo 1012 z vás.

Ježíšek nakupuje online

S počítačem si rozumí stále více lidí. Skoro 90 % z vás se letos chystá vyhnout frontám a pořídit část nadílky na internetu. Za poslední roky navíc výrazně stoupl počet těch, kteří tímto způsobem řeší většinu dárků. Jen u potravin a nápojů stále převládají kamenné obchody.

Praktická výbava před elektroniku

Dvě třetiny z vás letos plánují pořídit pro své blízké něco do bytu, domu nebo zahrady, což je o 10 % více než v předchozím výzkumu. Naproti tomu elektronika ztrácí a pod stromečkem se objeví pouze v pětině případů. Dlouhodobě stále vedou kosmetika a knížky. Co se týče jasné volby, tak nejvíce lidí určitě ví, že pořídí něco pro děti.

Málo dětí a do tisíce

Zajímalo nás také, komu a jak drahé dárky plánujete nakoupit. Přes 70 % z vás se chystá obdarovat od 3 do 10 blízkých a do každého dárku investovat maximálně 1 000 korun. Jen polovina z vás pak bude obdarovávat i děti.


Vánoce zdražují

Celková hodnota všech dárků stále stoupá. Přibylo útrat od 5 tisíc výše a tvoří teď přes 40 %. Nejpočetnější skupinou zůstávají útraty mezi 3 a 5 tisíci korun.


Cena rozhoduje

Při výběru internetového obchodu vás nejvíce zajímá cena zboží a způsob platby. Naopak doporučení známých nebo osobní odběr při rozhodování velkou váhu nemají.


Zdroj: on-line průzkum Výzkumník | Seznam.cz; N = 1012; 10/2017

Trendy v mobilních aplikacích 2017

Bez chytrých telefonů nedáme ani ránu. Trávíme s nimi spoustu času, baví nás a pomáhají. Co na nich ale vlastně děláme? Jaké používáme aplikace a k čemu? Nejen to jsme zjišťovali v dalším průzkumu. Více >>

 

Online nákupy #Cina #Hotove #Bezpecne

Internetové nákupy jsou stále oblíbenější. Proto jsme se v lednu letošního roku rozhodli, že zjistíme, jak je vnímáte. Rozeslali jsme dotazníky a dostali odpovědi od 1 356 z vás. Co se nám podařilo zjistit? Více >>

 

Noc patří slunci: reklama na neexistující knihu

V loňském roce jsme se pustili do trochu neobvyklého výzkumu. Místo rozesílání dotazníků a kladení otázek jsme se rozhodli začít pokusem, který měl ukázat, jak se dá na internetu budovat znalost značky. Více >>